2011-02-11
 12:23:07

Kladdkaka, allas favorit!

Tänkte jag skulle lägga ut ett gott recept om dagen:) så här kommer dagens!!







Chokladkaka med mörk choklad
Foto: Fredrik Sandin Carlson

 

Tips

Servera gärna med lättvispad grädde.

 

Gör så här

1. Sätt ugnen på 180 grader.

2. Finhacka chokladen och lägg den i en bunke. Smält smöret och slå det varmt över chokladen. Rör om tills chokladen har smält.

3. Vispa ägg och socker pösigt med en elvisp och blanda det med den smälta chokladen.

4. Tillsätt mjölet och blanda noga.

5. Häll smeten i en smörad form med löstagbar kant, cirka 26 centimeter i diameter.

6. Grädda i nedre delen av ugnen i 180 grader, cirka 15-20 minuter. Kakan ska stelna och spricka på ytan, men inuti ska den vara kladdig.

7. Ta ut kakan och låt den kallna i formen.

Hoppas ni testar att göra den ;)


selma magnusson

väldigt fin blogg!

Skulle vara kul om du skulle kunna följa min, dock har jag inte bloglovin.. Men vi kanske kan följa varandra endå & kommentera osv? :)

Skönt med fredag föresten, eller hur?

Ha en bra fredag!

Ps. Bakade choklad kaka jag med idag :)



PUBLICERAT: 2011-02-11, 13:22:19 | URL: http://selmamagnussonn.blogg.se/
Frida

Jätte fin blogg verkligen! :D

Just nu så har jag en tävling på min

blogg där man kan bli veckans blogg!



Länk:

http://ffridagrimhage.blogg.se/2011/february/veckans-blogg.html



(Förlåt om du inte gillar såna här kommentarer)



PUBLICERAT: 2011-02-11, 14:54:22 | URL: http://ffridagrimhage.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: