2010-09-08
 18:05:56

fan också.. ♥

Har precis kommit hem från en lång dag i köket!

Jag var så stressad imorse att när vi skulle byta om till kökskläder kunde jag inte annat än att skratta...:o lite konstigt men men;p vi kom i tid ;)



Sen gick vi igenom menyn för dagen, jag var på kött spisen så jag gjort currykyckling sautè med frukt och ris till det, serverades i en plateu så blev riktigt snyggt! ;) den andra rätten jag hade var estragonmarinerad biff med rödvinsås och potatisbaklelse. Såg inte dumt ut det heller ;) man är ju mästerkock hahah :D.. det gick faktiskt fin fint med lite hjälp av Pelle vår mentor ;p

Onsdag den 8 september

Förrätter:

Carpaccio med syltad svamp och mild getostcreme 32.-
Grillad grön sparris med pilgrimsmussla och Beurre Blanc 35:-
Palsternackssoppa med vitlökskrutonger och parmaskinkschips 30:-

Varmrätter:

Inkokt lax med dillhollandaise och tångsaltsvängd Bjärepotatis Dagspris
Helstekt rödtunga med örtslungad svamp Dagspris
Currykycklingsauté med frukter och Indiskt ris 54:-
Esdragonmarinerad biff med potatisbakelse 56:-

Dessert:

Chokladbrownie med björnbär och rödvinssirap 34:-
Glasstallrik med apelsinmarinerade jordgubbar

Dagens meny ovanför !

Sen tog man bussen till stan med Julia! Fick lite sällskap iallafall sen fick man sitta och vänta in tåget hem i fyrtio minuter.. inte så kul.

Funderar på att dra ut och hoppa lite studsmatta.. ska nog göra det så man får röra på sig lite ;)

Vi hörs ikväll sötnosar! ♥


evelina

eh.. vad är det för mat? HAHAHA <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: