2010-10-27
 19:15:46

godkväll allihopa!

har inte blivit så mycket bloggande på sistone men jag har liksom inte tid eller så är det ingen dator som är ledig eller fungerar. Men jag ska försöka bättra mig ;)

Idag så hade vi iallafall öppet i restaurangen:)

Jag var på kött, lagade file mignon med pomme nåonting och chillisvängda grönsaker ;p sedan bjärekyckling med kantarell potatis! Mycket gott såg det ut(;

VI klarade dagen bra trots att vi var en man kort i vår grupp.

Sedan en annan rolig händelse var när Lennie golva Pelle xD .... stackars han haha ;o

TÄnkte berätta om ett jättegott recept ni måste prova!!

Abourginkräm!


Man rostar auborginer och vitlöksklyftor på en varm platta. Sedan mixar man det till en slät smet. DÄrefter blandar man i philadelphia ost och kryddar med salt och peppar. Mängden får ni ta efter smak! Dock så smakar det väldigt mycket vitlök så överdosera inte ;)

Detta passa utmärkt att ha på bröd eller kex.. eller bara äta med sked ;) hhahha :D


Detta var allt för tillfället tyvärr ;) Kort dag imorgon men ska iväg och simma då så hinner nog inte göra ett inlägg förräns vid den här tiden då heller :o och jag ska fixa fler bilder jag lovar (a)


Pusss





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: